Читання в сім'ї

Сім'я є середовищем, у якому формується особистість дитини. В сім’ї дитина отримує перші уявлення про світ, набуває досвіду ставлення до тих, хто її оточує.

На бажання дитини читати значною мірою впливає ставлення до цього виду діяльності авторитетних для неї людей – батьків, які формують читацький інтерес на перших етапах розвитку. Саме батьки вибирають і купують дитині перші книжки, читають їх, роздивляються разом з нею малюнки, разом уболівають за долю літературних героїв. Тато й мама укладають дитячу бібліотечку, радять дитині, яку книжку прочитати.

Батьки формують базисні знання дитини, які є головною умовою розуміння тексту. Як зазначав відомий учений І. М. Сєченов, «думка може бути зрозумілою тільки тією людиною, у якої вона входить до складу його особистого досвіду». Тому зрозуміло, що чим більший обсяг знань у дітей про довкілля, тим легше й ефективніше відбуватиметься процес розуміння текстів.

Як збагачується досвід дитини в сім'ї? Перш за все через спілкування, читання книжок, спільні заняття з батьками.

Характер читання в сім'ї

Головне завдання домашнього читання полягає в тому, щоб прищепити дітям любов до самостійного читання, пробудити в них бажання пізнавати нове, навчити вибирати корисну інформацію з тексту.

Для цього дорослі повинні так організувати діяльність дитини, щоб вона не заучувала матеріал механічно. Доцільно проводити вправи та бесіди, які б привчали дітей до розпізнавання предметів, розуміння їх призначення, установлення закономірностей. Щоб інформація, яку дитина отримує під час читання, перейшла в її досвід, необхідно навчити (і привчити!) її критично осмислювати прочитане, установлювати зв’язки з уже здобутими знаннями.

Цьому перш за все сприяють запитання до тексту, які спонукають дитину пояснювати отриману інформацію, вирішувати проблемні ситуації, а значить, є кроком до нового знання.

Під час обговорення прочитаного в сім’ї збагачується досвід дитини, поповнюється словниковий запас, розвивається мовлення, тому вона стає впевненішою у своїх судженнях і висловленні власної думки на уроках

Не викликає жодного сумніву той факт, що на результати читання в школі

значно впливає систематична робота батьків щодо формування осмисленого читання вдома.

Кiлькiсть переглядiв: 448